Coca-Cola verkoopt 4 procent meer frisdrank

Amsterdam - AMSTERDAM - Coca-Cola, fabrikant van de gelijknamige frisdrank, heeft in het tweede kwartaal van dit jaar het volume met 4% zien stijgen ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.In het eerste kwartaal van dit jaar bedroeg de volumegroei nog 5%. 

Dat heeft het Amerikaanse concern dinsdag bekendgemaakt. 

Met name opkomende markten als Brazilie, China en Rusland zorgden voor de volumestijging. Vooral Latijns-Amerika was als opkomende markt sterk, aldus bestuursvoorzitter Neville Isdell. In Europa verbeterde het resultaat.

Het volume van koolzuurhoudende dranken nam met 3 procent toe. Drankjes zonder prik zagen een volumestijging van 5 procent.

,,Omze resultaten laten duidelijk zien dat het merendeel van onze markten goed presteert en de uitdagingen die we hebben in een paar markten meer dan goedmaakt'', zo stelt Isdell in het persbericht. In Japan, de Filipijnen en India daalde het volume. 

De omzet van Coca-Cola, dat ook frisdranken maakt als Sprite en Fanta, nam in het afgelopen kwartaal toe met 3 procent tot 6,48 miljard dollar. 

De nettowinst van het concern kwam s uit boven de verwachting van analisten. Coca-Cola boekte een winst van 1,84 miljard dollar, tegen 1,72 miljard dollar een jaar eerder.

TNL (TNL)

18/07/2006

Bron : Het Nieuwsblad

Archief - Home